VI. část | Mysteryho metoda



OCHRANNÝ  ŠTÍT  -  ženy užívají mnoho strategií, jimiž se chrání před muži, kteří pro ně mají z hlediska přežití a reprodukce nízkou cenu:

- Nosí snubní prsten
- říkají, že mají milence
- obklopují se přáteli
- sedávají na místě, kde není snadné s nimi navázat kontakt
- bývají svárlivé a užívají urážky
- vyhýbají se fyzickému kontaktu
- vyhýbají se vizuálnímu kontaktu
- neprojevují zájem
- chtějí hlavně tancovat
- neprojevují smysl pro humor
- stavějí se do obranné pozice

Sechny tyto strategie představují štít, kterým se žena chrání. Jeho jednotlivé součásti, tvořící ženin bojový arzenál, mohou být stejně tak jemné o mírné, jako nekompromisní a kruté. Před mnoha lety jsem poznal dívku, která na mě doslova ječela ať vypadnu, jakmile jsem se s ní pokusil uhájit hru. Pokud se něco takového stane vám, přejděte to a neberte to Nobně. Ženy občas mívají špatný den. Zahajovací fáze je dobou, po kterou byste měl prolomit ženin ochranný štít a dosáhnout toho, že vás přijme. Můžete se o to pokusit tím, že luulete neústupný, i když se k vám žena bude chovat odměřeně (jen doulitm, že na vás nebude vřeštět, abyste vypadl) - tahle krátkozraká taktika nvAem může snížit vaši společenskou cenu. K tomu, aby žena svůj ochran- ný štít odložila, raději použijte některý z osvědčených triků. Přesvědčit ji, aby vám věřila, neznamená vyvolat v ní pocit, že ji chcete dostat. Musí si myslet, že o tom, že byste ji svedl, ani neuvažujete. 

Hru můžete zahájit pěšcem. „Pěšcem" je v tomto případě žena, se kterou jste hru již hrál a kterou vezmete do další hry, aby její zahájení proběhlo snadněji. Je známo, že využití „pěšců" pomáhá prolomit ochranný štít. Jiným způsobem, jak ženin ochranný štít prolomit, je použít taktiku nezájmu o jakýkoli fyzický kontakt a předstírat, že jste v časové tísni". Uvedené techniky jsou podrobně popsány v této kapitole. Všimněte si, že obě mají jedno společné - vyjadřují zdánlivý nezájem. Jinými slovy, ženy nejsou tak zaštítěny proti mužům, kteří se uvolí hrát bez zaujetí. Před takovými muži se cítí bezpečně. Ať se děje cokoli, je důležité, aby ženino chování, při kterém užívá svůj ochranný štít, na vás nemělo nepříznivý vliv - bez ohledu na to, jak nepřijatelné je. Pokud žena dokáže otřást vaším vnitřním smyslem pro realitu, vaše cena v jejích očích klesne. Nikdy nedávejte najevo zlost, zůstaňte v dobré náladě a přirozený. O nic nejde. Když prokážete svou hodnotu a zdánlivý nezájem, žena se vám otevře. Jak poznáte, že jste prolomil její ochranný štít ?

- Směje se vašim vtipům (včetně těch špatných).
- Staví se k vám čelem, nebrání se vizuálnímu kontaktu a je vám přístupná.
- Dotkne se vás - obvykle jde o letmý dotyk vaší ruky, nohy, řetízku na krku nebo vlasů.
- Zeptá se vás, jak se jmenujete.




REZERVNÍ  POSTUPY
Mysteryho metoda zahrnuje využití rezervních postupů. Jakmile si osvojíte určitý postup, jak ukázat svou cenu, a máte ho připravený k použití v dané skupině, lze říci, že ho máte v záloze. Mistr umění milovat, který dokáže takový postup vhodně využít, je schopen ve skupině odpovídajícím způsobem reagovat. Jde o velmi účinný nástroj. Samozřejmě, že žádný nástroj by se neměl stát pouhou berlič-kou. Pro nezaujatého mistra umění milovat je velmi důležité, aby zároveň vedl spontánní, přirozenou konverzaci. Nicméně, seznam vašich dovedností nebude bez schopnosti vhodně využít rezervních variant úplný. Doporučuji vám vytvořit si soubor postupů, které můžete použít v terénu, když začínáte hru - zahájení, další postup atd. 

I když některé rezervní postupy a dokonce i prakticky ověřené kroky jsou „online" a dostupné v knihách, postupně budete muset vyvinout své vlastní varianty. V době, kdy prakticky aplikujete a osvojujete si jednotlivé postupy, se pokusy o navázání kontaktu mohou začít stírat. Vzory se ale časem znovu objeví. Situace a reakce se stanou snadno předvídatelnými dřív, než nastanou. Společenské výzvy budou odhaleny a vyřešeny. Bude to vypadat, jako byste se pohyboval nadměrnou rychlostí, zatímco svět kolem vás se sotva plazí. Viděli jste filmovou verzi Spidermana? 

Ještě předtím, než se hlavního hrdinu Petera Parkera pokusí udeřit jeho protivník-ničema, kousne ho pavouk. Peter se zakloní, aby před ranou uhnul. Vše z jeho pohledu probíhá pomalu. Mám spoustu času reagovat, pomyslí si. Přesně tak se cítím ve skupině a přesně tak se v ní můžete cítit i vy. Je úžasné proniknout do kterékoli skupiny a dostat každou ženu, se kterou se rozhodnete navázat kontakt. To už je opravdové mistrovství. Skutečné umění milovat spočívá v převaze nad protivníkem. 

Až bezpočtukrát sehrajete určitý příběh nebo užijete určitý postup, nebudete muset přemýšlet o tom, co říkáte. Vaše mysl se bude moci zabývat jinými úkoly - například naplánováním změny místa. Všech konverzačních technik, které mohly vzejít z tohoto postupu, jste plně využil a můžete hledět do budoucna.



VHODNÉ  UŽITÍ  REZERVNÍHO  POSTUPU
Vhodné užití rezervního postupu je často důležitější než sám jeho obsah. Ženy jsou vybaveny intuicí naladěnou na jemné odstíny chování muže, který pro ně má z hlediska přežití a reprodukce vysokou cenu - na jeho snahu o vizuální kontakt, tón hlasu, „řeč těla" atd. Užití rezervních postupů vám umožní do jisté míry zautomatizovat verbální část komunikace se ženou, takže budete mít větší šanci vyslovit, co vyslovit chcete. Jakmile si tuto schopnost osvojíte, váš přirozený, spon- tánní způsob konverzace vám přinese užitek a stane se projevem vaší vyšší společenské ceny.

Přesvědčivost
Mnozí začátečníci nejsou dost přesvědčiví, aby důvěryhodně vyjádřili svoji osobnost. Měli by se zaměřit na výraz ve tváři a na barvu hlasu. Pokud mají být působivější tam, kde je to potřeba, neměli by vyvolávat pocit, že mají přemíru snahy. Podobný pocit může být ošidný. Čím více energie při hře vydáte, tím snáze se můžete ve skupině „chytit". Začátečníci by se měli soustředit na reakce založené na hře, kterou budou hrát s citově působivou barvou hlasu a neméně působivým výrazem ve tváři. Protřelý mistr umění milovat by přirozeně měl být schopen proniknout do skupiny i za podstatně menšího úsilí. Pokud zahajujete hru, je důležité, abyste byl energičtější než skupina. Bude-li tomu naopak, pak budete působit jako někdo, kdo přišel proto, aby energii skupiny oslabil. Nebude o vás mít zájem. Jste-li energičtí příliš málo, skupina „nezabere". Pokud jste energičtí příliš mnoho, skupina se chytí, nicméně bližší kontakt bude obtížný a ženám bude vaše živost spíš vadit. Jestliže zahájíte hru se správnou mírou energie, skupina „zabere" a navázat bližší kontakt bude přirozeně snazší. Jen čas strávený v terénu vám řekne, kolik energie je pro danou skupinu potřeba.




Předstíraná časová tíseň
Pokud zahajujete hru, činíte tak s tím, že jste neměl mnoho času na to, abyste prokázal svou společenskou cenu, takže jste k nerozeznání od ostatních neúspěšných mužů. Žena může uvažovat takto: No výborně! Jak dlouho tu ten chlap hodlá zůstat? Mám si s ním jít zatancovat, jít na toaletu, nebo si dát drink, abych se ho zbavila? Podobné myšlenky nejsou ku prospěchu věci. Ženu je však možné proti nim „naočkovat". Můžete vyvolat dojem, že jste právě na odchodu. Žena se bude domnívat, že odcházíte, aniž byste o ni projevil zájem. Jedním ze způsobů, jak takový dojem vyvolat, je předstírat, že jste v časové tísni. Tady je několik příkladů:

 „Víte, kdybych nemusel hned odejít, tak bych... jenže musím."
„Můžu zůstat jen chvíli. Jsem tu s přáteli, takže musím kontrolovat tas"
„Mám jen minutu. Měl bych vám říci o..."

Poté, co vyslovíte několik prvních slov svého zahájení, naznačte, že jste v časové tísni. Jakmile se skupina „chytí", udělejte to znovu. Proč? Protože skupina mezitím došla k závěru, že chce, abyste zůstal. Předstíraná časová Useň v ní v takové chvíli vyvolá obavu, že vaším odchodem něco ztratí. Tak začíná kladení návnad a honba za úlovkem.

Pohupování tělem
Pohupování tělem má vyvolat zdání, že se chystáte skupinu opustit, línými slovy, je to předstíraná časová tíseň vyjádřená pohybem. Je třeba, abyste v přítomných vyvolal pocit, že nezůstanete dlouho. Když mluvíte, utočte se a přeneste váhu na jednu nohu, jako byste se chystal odejít, pak ne otočte zpátky se slovy „Mimochodem, než odejdu..." a sehrajte další příběh nebo užijte některý z rezervních postupů. Pokud už jste ve skupině, není dobré dělat neobvyklé pohyby. Mnozí začátečníci mají problém s tím, aby se nevrtěli a nechovali neklidně. Pozor! Podobné pohyby jsou obvykle podvědomé a vyjadřují vaši nervozitu. Ucz spolehlivého spoluhráče, který vás na to upozorní, si je sotva uvědomíte. Skupinu navíc mohou vyvést z rovnováhy. Ten, kdo takové pohyby dělá minimálně (tj. kdo minimálně reaguje I linto způsobem), je často vnímán jako osoba vyšší společenské ceny. Pokud je neděláte z promyšleného důvodu - například abyste vyvolal dojem, í.v jste na odchodu - snažte se raději zůstat v klidu a nebýt nervózní.


Zahájení hry ve skupině, která je v pohybu
Podnikem prochází několik žen. Jste ve své hře natolik přesvědčivý, abyste je dokázal svým zahájením zastavit? Zahájit hru ve skupině, která je v pohybu, je velmi obtížné. Nejdůležllější je si pamatovat, že ženy by vás nikdy neměly vnímat jako někoho, kilo je pronásleduje. Pokud v nich tento dojem vyvoláte, vaše společenské irna u nich poklesne a ony odejdou. Jedním ze způsobů, jak se toho vy- varovat, je zachovat při zahájení hry odstup. Nesnažte se vyrazit přímo za tou, která vás zajímá. Mějte na paměti, že objekt v pohybu má tendenci v pohybu setrvat. Tady je technika, jak zahájit hru se skupinou, která je v pohybu: Projděte stejnou cestou jako skupina, ovšem držte se mírně před ní. Otočte se za skupinou a zahajte hru. Když mluvíte, dívejte se před sebe. Pokračujte v chůzi vedle skupiny. Zpomalte a sledujte, zda s vámi drží krok. Zahájení hry ve skupině, která je v klidu Na začátku hry se skupinou, která sedí na místě, vypadá všechno v pořádku. Stojíte poblíž a při zahájení si počínáte tak, že jste očividně dobře přijat. Postupem času vám však přestane věnovat pozornost. Co jste udělal špatně? Pokud stojíte, zatímco zbytek skupiny sedí, není to pohodlné a navíc to působí tak, že máte o skupinu větší zájem než ona o vás. Postupem času vás začne vnímat jako někoho s nižší společenskou cenou. Člověk vysoké společenské ceny by se neměl dostávat do situací, kdy navazuje kontakt s jinými, aniž by se cítil pohodlně. Nemůžete jednoduše oslovit skupinu a rovnou přisednout k jejímu stolu. Bohužel. Něco takového by nemělo úspěch. Jaká je tedy nejlepší ověřená praxe, jak navázat kontakt se sedící skupinou? Zahajte hru (tak, jak byste to učinil u skupiny v pohybu). V rámci zahájení předstírejte, že jste v časové tísni. Chopte se židle a přisedněte ke skupině. Důležité je, abyste přitom mluvil. Použijte osvědčený postup - vstaňte, jako byste se chystal odejít (časová tíseň je tentokrát vyjádřena pohybem), a stále přitom komunikujte. Znovu se posaďte a pokračujte ve hře. Znát jednotlivé kroky nestačí. Schopnost dokonale zahájit hru, předstírat časovou tíseň a elegantně aplikovat jednotlivé postupy navazováni kontaktu vyžaduje opakovanou praxi. Často nezáleží na samotných technikách, ale na způsobu, jak jsou prováděny.




Řeč téla
Když zahajujete hru, nebudíte tělem obrácen ke skupině. Pokud skupinu oslovujete, otočte se k ní jen hlavou. Jestli budete už během zahájení hry vystupovat jako někdo, kdo hledá vztah se ženou, lidé ve skupině to budou chápat jako chování na nižší společenské úrovni. Budou vás považovat za člověka nižší společenské ceny ii ze skupiny vás vyloučí. V terénu jsem si ověřil, že to, s kolika skupinami úspěšně navážete kontakt, závisí do značné míry právě na tomto faktoru. Existují dva společné scénáře zahájení hry, které na tomto místě stojí /,u zmínku. Podle prvního projděte kolem skupiny cestou zpátky ke svým přátelům. Jak budete skupinu míjet, natočte k ní hlavu a zahajte hru. Pokud zahájení zabere, můžete se ke skupině obrátit celým tělem. Podle druhého scénáře jste na místě v blízkosti skupiny. Ve správný okamžik se k ní otočte a zahajte hru. Pokud skupina vaše zahájení přijme, obraťte se k ní - podobně jako v prvním případě - celým tělem.

Kalibrujte!
Jakmile žena zabere na váš postup, natočí tělo tak, aby k vám byla čelem. Když to udělá, měl byste učinit totéž. (Odměňte ji za její chování.) Pokud něco takového uděláte předčasně, budete působit jako někdo, kdo r příliš horlivý. Nechte „kalibraci" volný průběh. Během prvních třiceti až tedesáti sekund zahájení by vaše tělo mělo být natočeno směrem ke členům skupiny a jejich těla směrem k vám. Se skupinou nemůžete komunikovat přes rameno, ale zahájit s ní hru byste měl právě tímto způsobem.

Pohodlně se usadte
Až budete ve skupině, užívejte různé formy konverzace. Všimněte si, jak někteří sedí opření zády, zatímco jiní v předklonu. Osoba, která sedí /ukloněná, bude působit přesvědčivěji než osoba předkloněná. Pokud
•nllte v předklonu, dáváte najevo, že žena, o kterou máte zájem, je pro ván důležitější než vy pro ni. Něco takového zároveň odhaluje, že máte nlžAl společenskou cenu než ona. Podobné detaily jsou často důležitými faktory, které mohou způsobit, že dotyčnou ztratíte. Mnozí začátečníci dělají to, že kdykoli něco řeknou, předkloní se. Nic takového nedělejte! City ženě napoví, že nejste člověk, který pro ni má jak z hlediska přežití, tak reprodukce vysokou cenu a přestane na vás reagovat.

Barva a rytmus hlasu
Zabarvení vašeho hlasu je velmi důležité. Ačkoli žádný problém není neřešitelný, některá zabarvení dostávají přednost před jinými. Zapamatujte si některé důležité body: Mluvte hlubokým, silným hlasem, vycházejícím z bránice. Pokud mluvíte s důrazem o tématech, která jsou pokládána za neatraktivní, změňte hlas a problém je vyřešen. Dejte hlasu citový výraz. Bude užitečné „brát hodiny" herectví a improvizace. Mluvte pomalu a jasně. Ze svého slovníku vyřaďte citoslovce a opakované výrazy. Mluvte s častými pauzami. Dejte své mluvě určitý rytmus. Vaše slova tak upoutají pozornost.

Mluvte nahlas
Ženy jsou „naprogramované" tak, aby automaticky reagovaly na muže se silným hlasem. To neznamená, že byste měl býl netaktní a mluvit nahlas neustále. Zároveň si uvědomte že je to účinný nástroj, zejména na hlučných místech. To vše můžete snadno vyzkoušet v terénu. Zahajte hru v deseti skupinách silným hlasem s častými pauzami, a v jiných tichým hlasem bez přerušení. Rozdíl v reakci bude zcela nápadný. Praxe nelže.

Nesoulad obsahu a formy
Už jste někdy zkusil postup, při kterém jste nechal řeči volný průběh, jako by z vašich úst vycházel text špatného scénáře? Pokud tomu, co říkáte, neodpovídá tomu, jak to říkáte, mistři umění milovat mluví o nesouladu obsahu a formy. Abyste dostal ženu, která vás zajímá, musíte být zajímavý. Proto se mis tři umění milovat spolu dělí o příběhy a postupy. Co jeden člověk dě- lat může, jiný nemůže. Někteří vás upozorní, že byste měl zůstat „sám Nebou" a neužívat postupy jiných, jakkoli jsou zajímavé, v praxi vyzkoušené a ověřené. Nicméně právě ty dávají šanci úspěchu v terénu a nabytí schopnosti předvídat výzvy a reagovat na ně. Navíc budete mít vždy co zajímavého říci. 

Podobně jako komik je i mistr navazování náhodných známostí hercem. Jeho úkolem je upoutat nevelkou skupinu lidí tím, že odhalí zvláštní rysy své povahy, které se nakonec ukážou jako zajímavé pro danou ženu. Postupy, které použije, budou nástroji, s jejichž pomocí odhalí skupině - a nepřímo oné ženě - svou osobnost. Když komik řekne vtip, lidé reagují slovy „To je legrační". Pokud ale řekne několik vtipů najednou, odmění ho slovy „Je to vtipálek". Už to není vtip, co sklidí pochvalu, ale komik sám. Představte si následující situaci: komik-amatér tráví čas s přáteli a během konverzace občas řekne vtip, který vyvolá spontánní reakci. Muž si pomyslí: Bylo to legrační. Mel bych to zařadit do svého komického výstupu. O několik dní později to učiní, ale komický výstup vyzní naprázdno. Pomyslí si: Když jsem to říkal přátelům, mohli se vážně potrhat smíchy. Musí to být obecenstvem. Příští týden zařadí vtip do svého výstupu znovu, ale ani tentokrát diváky nerozesměje. 




Pomyslí si: Jak je to vlastně? Kdo za to může - vtip nebo obecenstvo? Rozhodne se použít vtip i následující týden, ale obecenstvo se ani do třetice nesměje. Má toho dost a od vtipu upustí. Podívejme se, jak by si počínal profesionál. Profesionál ví, že říci vtip před obecenstvem třikrát rozhodně nestačí. Ví, že ho musí opakovat znovu a znovu, aby systematicky změnil načasování, které měl, když ho poprvé říkal svým přátelům. Špatnou zprávou je, že nový postup, který jste se právě naučil, musí projít „naturalizační fází". Může to stát bezpočet pokusů, než se pro vás stane něčím zcela přirozeným.  

Dobrou zprávou pak je, že pokud za noc učiníte několik pokusů navázat kontakt se ženou, budete mít už za dvě noci v záloze naprosto přirozený postup, jak toho dosáhnout. A pokud ke své hře přidáte každý týden jeden nový postup, budete mít brzy v zásobě řadu variant, které můžete použít podle momentální potřeby. V dohledné budoucnosti tak budete mít šanci stát se atraktivním pro různé ženy. Jste na takovou výzvu připraven? Máte v rezervě dost zautomatizovaných, okamžitě použitelných a po stránce obsahu a formy sladěných postupů pro to, abyste upoutal jejich pozornost 


S P O L E Č E N S K Ý  O H L A S
Některé hráče lze vidět, jak obcházejí podnik, obhlížejí všechny ženy a hledají tu, s níž by navázali kontakt. Podobné chování působí bezohledně a pro ostatní ve společnosti je zcela průhledné. Pokud se budete podnikem dlouho potloukat sám, ženy nabudou dojmu, že nedokážete nikoho zaujmout. Potrvá jen pár minut, než vaše společenská cena poklesne. Jiné muže uvidíte stát ve skupině lidí a rozhlížet se kolem. Pokud nevzbudí dojem, že k ní patří, nebudou obklopeni ženami nebo se skupinou nenaváží kontakt, dají tím najevo, že mají nižší společenskou cenu než ti, kterým se to podaří. 

Tomu, kdo nakonec kontakt naváže, musí být jasné, že zahájení hry je obtížnější v prostředích, kde je možné vyvolal negativní společenský ohlas. Mistr umění milovat přijde se svým spoluhráčem a nebude se rozhlížet po všech přítomných. Raději se bude věnovat hovoru s přítelem, což vzbudí dojem, že jde o dva jedince vysoké společenské ceny, kterým je spolu dobře. Pokud se po podniku rozhlédne a nasadí vážný výraz, dá tím ostatním na vědomí, že hledá prostředí vyšší společenské hodnoty, než jakou má to, ve kterém se momentálně nachází. Mistr umění navazovat náhodné známosti věří, že nejzábavnějším a společensky nejvýše ceněným místem je to, kde se pohybuje právě on. 

Ženy hledají muže, který je zábavnější než ony a budí dojem, že ve srovnání s nimi má vyšší společenskou cenu. Společenská cena, kterou nabízíte, by se měla odrazit ve vašem chování. Ostatním v místnosti musl být patrná z různých způsobů, jak ji dáváte najevo. Držte se pravidla tři sekund, které vám mnohem častěji otevře cestu do skupiny a zajistí větší společenský ohlas. Pokud dosáhnete většího společenského ohlasu, dostanete se mnohem častěji do blízkosti žen, které vás vybídnou k navázání kontaktu - například vizuálnímu. Čekat na takovou pobídku ale není vždy tím nejlepším řešením. Praxe ukazuje, že je to spíš mistr umění milovat, kdo navazuje kontakt.