OCHRANNÝ ŠTÍT - ženy užívají mnoho strategií, jimiž se chrání před muži, kteří pro ně mají z hlediska přežití a reprodukce nízkou cenu:
- Nosí snubní prsten
- říkají, že mají milence
- obklopují se přáteli
- sedávají na místě, kde není snadné s nimi navázat
kontakt
- bývají svárlivé a užívají urážky
- vyhýbají se fyzickému kontaktu
- vyhýbají se vizuálnímu kontaktu
- neprojevují zájem
- chtějí hlavně tancovat
- neprojevují smysl pro humor
- stavějí se do obranné pozice
Sechny tyto strategie představují štít, kterým se žena chrání. Jeho
jednotlivé součásti, tvořící ženin bojový arzenál, mohou být
stejně tak jemné o mírné, jako nekompromisní a kruté. Před mnoha lety
jsem poznal dívku, která na mě doslova ječela ať vypadnu, jakmile jsem se
s ní pokusil uhájit hru. Pokud se něco takového stane vám,
přejděte to a neberte to Nobně. Ženy občas mívají špatný den. Zahajovací fáze je dobou, po kterou byste měl prolomit
ženin ochranný štít a dosáhnout toho, že vás přijme. Můžete se o to
pokusit tím, že luulete neústupný, i když se k vám žena bude chovat
odměřeně (jen doulitm, že na vás nebude vřeštět, abyste vypadl) - tahle
krátkozraká taktika nvAem může snížit vaši společenskou cenu. K tomu, aby
žena svůj ochran- ný štít odložila, raději použijte některý z
osvědčených triků. Přesvědčit ji, aby vám věřila, neznamená vyvolat v ní pocit, že ji
chcete dostat. Musí si myslet, že o tom, že byste ji svedl, ani neuvažujete.
Hru můžete zahájit pěšcem. „Pěšcem" je v tomto případě žena, se kterou jste hru již hrál a kterou vezmete do další hry, aby
její zahájení proběhlo snadněji. Je známo, že využití „pěšců" pomáhá
prolomit ochranný štít. Jiným způsobem, jak ženin ochranný štít prolomit, je použít taktiku nezájmu o jakýkoli fyzický
kontakt a předstírat,
že jste v časové tísni". Uvedené techniky jsou podrobně popsány v této
kapitole. Všimněte si, že obě mají jedno společné - vyjadřují zdánlivý nezájem. Jinými slovy, ženy nejsou tak zaštítěny proti mužům,
kteří se uvolí hrát bez zaujetí. Před takovými muži se cítí bezpečně. Ať se děje cokoli, je důležité, aby ženino chování,
při kterém užívá svůj ochranný štít, na vás nemělo nepříznivý vliv - bez
ohledu na to, jak nepřijatelné je. Pokud žena dokáže otřást vaším vnitřním smyslem
pro realitu, vaše cena v jejích očích klesne. Nikdy nedávejte
najevo zlost, zůstaňte v dobré náladě a přirozený. O nic nejde. Když prokážete svou hodnotu a zdánlivý nezájem, žena
se vám otevře. Jak poznáte, že jste prolomil její ochranný štít ?
- Směje se vašim vtipům (včetně těch špatných).
- Staví se k vám čelem, nebrání se vizuálnímu kontaktu a je vám přístupná.
- Dotkne se vás - obvykle jde o letmý dotyk vaší ruky,
nohy, řetízku na krku nebo vlasů.
- Zeptá se vás, jak se jmenujete.
Mysteryho metoda zahrnuje využití rezervních postupů. Jakmile si osvojíte určitý postup, jak ukázat svou cenu, a máte ho připravený k použití v dané skupině, lze říci, že ho máte v záloze. Mistr umění milovat, který dokáže takový postup vhodně
využít, je schopen ve skupině odpovídajícím způsobem reagovat.
Jde o velmi účinný nástroj. Samozřejmě, že žádný nástroj by se neměl stát
pouhou berlič-kou. Pro nezaujatého mistra umění milovat je velmi důležité, aby zároveň vedl spontánní, přirozenou konverzaci. Nicméně, seznam
vašich dovedností nebude bez schopnosti vhodně využít rezervních variant
úplný. Doporučuji vám vytvořit si soubor postupů, které můžete použít v terénu, když začínáte hru - zahájení, další postup atd.
I když
některé rezervní postupy a dokonce i prakticky ověřené kroky jsou
„online" a dostupné v knihách, postupně budete muset vyvinout své vlastní
varianty. V době, kdy prakticky aplikujete a osvojujete si
jednotlivé postupy, se pokusy o navázání kontaktu mohou začít stírat. Vzory
se ale časem znovu objeví. Situace a reakce se stanou snadno předvídatelnými
dřív, než nastanou. Společenské výzvy budou odhaleny a vyřešeny. Bude to
vypadat, jako byste se pohyboval nadměrnou rychlostí, zatímco
svět kolem vás se sotva plazí. Viděli jste filmovou verzi Spidermana?
Ještě předtím, než se hlavního hrdinu Petera Parkera pokusí udeřit jeho
protivník-ničema, kousne ho pavouk. Peter se zakloní, aby před ranou
uhnul. Vše z jeho pohledu probíhá pomalu. Mám spoustu času reagovat, pomyslí si. Přesně tak se cítím ve skupině a přesně tak se v ní
můžete cítit i vy. Je úžasné proniknout do kterékoli skupiny a dostat každou
ženu, se kterou se rozhodnete navázat kontakt. To už je opravdové
mistrovství. Skutečné umění milovat spočívá v převaze nad protivníkem.
Až bezpočtukrát sehrajete určitý příběh nebo užijete
určitý postup, nebudete muset přemýšlet o tom, co říkáte. Vaše mysl se bude
moci zabývat jinými úkoly - například naplánováním změny místa.
Všech konverzačních technik, které mohly vzejít z tohoto postupu, jste
plně využil a můžete hledět do budoucna.
VHODNÉ UŽITÍ REZERVNÍHO POSTUPU
Vhodné užití rezervního postupu je často důležitější
než sám jeho obsah. Ženy jsou vybaveny intuicí naladěnou na jemné
odstíny chování muže, který pro ně má z hlediska přežití a reprodukce
vysokou cenu - na jeho snahu o vizuální kontakt, tón hlasu, „řeč
těla" atd. Užití rezervních postupů vám umožní do jisté míry
zautomatizovat verbální část komunikace se ženou, takže budete mít
větší šanci vyslovit, co vyslovit chcete. Jakmile si tuto schopnost
osvojíte, váš přirozený, spon- tánní způsob konverzace vám přinese užitek a stane se projevem vaší vyšší společenské ceny.
Přesvědčivost
Mnozí začátečníci nejsou dost přesvědčiví, aby
důvěryhodně vyjádřili svoji osobnost. Měli by se zaměřit na výraz ve tváři a
na barvu hlasu. Pokud mají být působivější tam, kde je to potřeba, neměli by
vyvolávat pocit, že mají přemíru snahy. Podobný pocit může být ošidný. Čím více energie při hře vydáte, tím snáze se můžete
ve skupině „chytit". Začátečníci by se měli soustředit na reakce založené
na hře, kterou budou hrát s citově působivou barvou hlasu a neméně
působivým výrazem ve tváři. Protřelý mistr umění milovat by přirozeně
měl být schopen proniknout do skupiny i za podstatně menšího úsilí. Pokud zahajujete hru, je
důležité, abyste byl energičtější než skupina. Bude-li tomu naopak, pak budete působit jako někdo,
kdo přišel proto, aby energii skupiny oslabil. Nebude o vás mít
zájem. Jste-li energičtí příliš málo, skupina
„nezabere". Pokud jste energičtí příliš mnoho, skupina se chytí, nicméně bližší kontakt
bude obtížný a ženám bude vaše živost spíš vadit. Jestliže zahájíte hru se
správnou mírou energie, skupina „zabere" a navázat bližší
kontakt bude přirozeně snazší. Jen čas strávený v terénu vám řekne, kolik energie je
pro danou skupinu potřeba.
Předstíraná
časová tíseň
Pokud zahajujete hru, činíte tak s tím, že jste neměl
mnoho času na to, abyste prokázal svou společenskou cenu, takže jste
k nerozeznání od ostatních neúspěšných mužů. Žena může uvažovat takto: No výborně! Jak dlouho tu ten chlap hodlá
zůstat? Mám si s ním jít zatancovat, jít na toaletu, nebo si dát drink, abych se
ho zbavila? Podobné myšlenky nejsou ku prospěchu věci. Ženu je
však možné proti nim „naočkovat". Můžete vyvolat dojem, že
jste právě na odchodu. Žena se bude domnívat, že odcházíte, aniž byste o ni
projevil zájem. Jedním ze způsobů, jak takový dojem vyvolat, je předstírat, že jste v časové tísni. Tady je několik příkladů:
„Víte, kdybych
nemusel hned odejít, tak bych... jenže musím."
„Můžu zůstat jen chvíli. Jsem tu s přáteli, takže
musím kontrolovat tas"
„Mám jen minutu. Měl bych vám říci o..."
Poté, co vyslovíte několik prvních slov svého
zahájení, naznačte, že jste v časové tísni. Jakmile se skupina „chytí",
udělejte to znovu. Proč? Protože skupina mezitím došla k závěru, že chce, abyste
zůstal. Předstíraná časová Useň v ní v takové chvíli vyvolá obavu, že vaším
odchodem něco ztratí. Tak začíná kladení návnad a honba za úlovkem.
Pohupování
tělem
Pohupování tělem má vyvolat zdání, že se chystáte
skupinu opustit, línými slovy, je to předstíraná časová tíseň vyjádřená
pohybem. Je třeba, abyste v přítomných vyvolal pocit, že nezůstanete
dlouho. Když mluvíte, utočte se a přeneste váhu na jednu nohu, jako byste se
chystal odejít, pak ne otočte zpátky se slovy „Mimochodem, než
odejdu..." a sehrajte další příběh nebo užijte některý z rezervních postupů. Pokud už jste ve skupině, není dobré dělat neobvyklé
pohyby. Mnozí začátečníci mají problém s tím, aby se nevrtěli a
nechovali neklidně. Pozor! Podobné pohyby jsou obvykle podvědomé a vyjadřují vaši
nervozitu. Ucz spolehlivého spoluhráče, který vás na to upozorní,
si je sotva uvědomíte. Skupinu navíc mohou vyvést z rovnováhy. Ten, kdo takové pohyby dělá minimálně (tj. kdo
minimálně reaguje I linto způsobem), je často vnímán jako osoba vyšší
společenské ceny. Pokud je neděláte z promyšleného důvodu - například abyste
vyvolal dojem, í.v jste na odchodu - snažte se raději zůstat v klidu a
nebýt nervózní.
Zahájení hry ve skupině,
která je v pohybu
Podnikem prochází několik žen. Jste ve své hře natolik
přesvědčivý, abyste je dokázal svým zahájením zastavit? Zahájit hru ve skupině, která je v pohybu, je velmi
obtížné. Nejdůležllější je si pamatovat, že ženy by vás nikdy neměly vnímat
jako někoho, kilo je pronásleduje. Pokud v nich tento dojem
vyvoláte, vaše společenské irna u nich poklesne a ony odejdou. Jedním ze způsobů,
jak se toho vy- varovat, je zachovat při zahájení hry odstup. Nesnažte
se vyrazit přímo za tou, která vás zajímá. Mějte na paměti, že objekt v pohybu má tendenci v pohybu setrvat. Tady je technika, jak zahájit hru se skupinou, která
je v pohybu: Projděte stejnou cestou jako skupina, ovšem držte se mírně před ní. Otočte se za skupinou a zahajte hru. Když mluvíte,
dívejte se před sebe. Pokračujte v chůzi vedle skupiny. Zpomalte a sledujte,
zda s vámi drží krok. Zahájení
hry ve skupině, která je v klidu Na začátku hry se skupinou, která sedí na místě,
vypadá všechno v pořádku. Stojíte poblíž a při zahájení si počínáte tak, že jste
očividně dobře přijat. Postupem času vám však přestane věnovat pozornost.
Co jste udělal špatně? Pokud stojíte, zatímco zbytek skupiny sedí, není to
pohodlné a navíc to působí tak, že máte o skupinu větší zájem než ona o
vás. Postupem času vás začne vnímat jako někoho s nižší společenskou
cenou. Člověk vysoké společenské ceny by se neměl dostávat do situací, kdy
navazuje kontakt s jinými, aniž by se cítil pohodlně. Nemůžete jednoduše oslovit skupinu a rovnou přisednout
k jejímu stolu. Bohužel. Něco takového by nemělo úspěch. Jaká
je tedy nejlepší ověřená praxe, jak navázat kontakt se sedící skupinou? Zahajte hru (tak, jak byste to učinil u skupiny v
pohybu). V rámci zahájení předstírejte, že jste v časové tísni. Chopte se židle a přisedněte ke skupině. Důležité je,
abyste přitom mluvil. Použijte osvědčený postup - vstaňte, jako byste se
chystal odejít (časová tíseň je tentokrát vyjádřena pohybem), a stále přitom
komunikujte. Znovu se posaďte a pokračujte ve hře. Znát jednotlivé kroky nestačí. Schopnost dokonale
zahájit hru, předstírat časovou tíseň a elegantně aplikovat jednotlivé postupy
navazováni kontaktu vyžaduje opakovanou praxi. Často nezáleží na
samotných technikách, ale na způsobu, jak jsou prováděny.
Řeč
téla
Když zahajujete hru,
nebudíte tělem obrácen ke skupině. Pokud skupinu oslovujete, otočte se k ní jen hlavou. Jestli budete už během zahájení hry vystupovat jako
někdo, kdo hledá vztah se ženou, lidé ve skupině to budou chápat jako chování na
nižší společenské úrovni. Budou vás považovat za člověka nižší
společenské ceny ii ze skupiny vás vyloučí. V terénu jsem si ověřil, že
to, s kolika skupinami úspěšně navážete kontakt, závisí do značné míry právě
na tomto faktoru. Existují dva společné scénáře zahájení hry, které na
tomto místě stojí /,u zmínku. Podle prvního projděte kolem skupiny cestou zpátky ke svým přátelům. Jak budete skupinu míjet, natočte k ní hlavu a zahajte
hru. Pokud zahájení zabere, můžete se ke skupině obrátit celým
tělem. Podle druhého scénáře jste na místě v blízkosti
skupiny. Ve správný okamžik se k ní otočte a zahajte hru. Pokud skupina
vaše zahájení přijme, obraťte se k ní - podobně jako v prvním případě -
celým tělem.
Kalibrujte!
Jakmile žena zabere na váš postup, natočí tělo tak,
aby k vám byla čelem. Když to udělá, měl byste učinit totéž. (Odměňte ji za
její chování.) Pokud něco takového uděláte předčasně, budete působit
jako někdo, kdo r příliš horlivý. Nechte „kalibraci" volný průběh. Během prvních třiceti
až tedesáti sekund zahájení by vaše tělo mělo být
natočeno směrem ke členům skupiny a jejich těla směrem k vám. Se skupinou
nemůžete komunikovat přes rameno, ale zahájit s ní hru byste měl právě
tímto způsobem.
Pohodlně
se usadte
Až budete ve skupině, užívejte různé formy konverzace.
Všimněte si, jak někteří sedí opření zády, zatímco jiní v
předklonu. Osoba, která sedí /ukloněná, bude působit přesvědčivěji než osoba
předkloněná. Pokud
•nllte v předklonu, dáváte najevo, že žena, o kterou
máte zájem, je pro ván důležitější než vy pro ni. Něco takového zároveň
odhaluje, že máte nlžAl společenskou cenu než ona. Podobné detaily jsou
často důležitými faktory, které mohou způsobit, že dotyčnou ztratíte.
Mnozí začátečníci dělají to, že kdykoli něco řeknou, předkloní se. Nic
takového nedělejte! City ženě napoví, že nejste člověk, který pro ni má
jak z hlediska přežití, tak reprodukce vysokou cenu a přestane na vás
reagovat.
Barva
a rytmus hlasu
Zabarvení vašeho hlasu je velmi důležité. Ačkoli žádný
problém není neřešitelný, některá zabarvení dostávají přednost před
jinými. Zapamatujte si některé důležité body: Mluvte hlubokým, silným
hlasem, vycházejícím z bránice. Pokud mluvíte s důrazem o tématech, která jsou pokládána za
neatraktivní, změňte hlas a problém je vyřešen. Dejte hlasu citový výraz. Bude užitečné „brát hodiny" herectví a
improvizace. Mluvte pomalu a jasně. Ze svého slovníku vyřaďte citoslovce a opakované výrazy. Mluvte s častými pauzami. Dejte své mluvě určitý rytmus. Vaše slova tak upoutají pozornost.
Mluvte nahlas
Ženy jsou „naprogramované" tak, aby automaticky reagovaly na muže se silným hlasem. To neznamená, že
byste měl býl netaktní a mluvit nahlas neustále. Zároveň si uvědomte že je to účinný nástroj, zejména
na hlučných místech. To vše můžete snadno vyzkoušet v terénu. Zahajte hru v
deseti skupinách silným hlasem s častými pauzami, a v jiných tichým
hlasem bez přerušení. Rozdíl v reakci bude zcela nápadný. Praxe nelže.
Nesoulad
obsahu a formy
Už jste někdy zkusil postup, při kterém jste nechal
řeči volný průběh, jako by z vašich úst vycházel text špatného scénáře?
Pokud tomu, co říkáte, neodpovídá tomu, jak to říkáte, mistři umění milovat mluví o nesouladu obsahu a formy. Abyste dostal ženu, která vás zajímá, musíte být
zajímavý. Proto se mis tři umění milovat spolu dělí o příběhy a postupy. Co jeden člověk dě- lat může, jiný nemůže. Někteří vás upozorní, že byste měl zůstat „sám Nebou" a neužívat postupy jiných, jakkoli jsou zajímavé, v
praxi vyzkoušené a ověřené. Nicméně právě ty dávají šanci úspěchu v
terénu a nabytí schopnosti předvídat výzvy a reagovat na ně. Navíc
budete mít vždy co zajímavého říci.
Podobně jako komik je i mistr navazování náhodných
známostí hercem. Jeho úkolem je upoutat nevelkou skupinu lidí tím, že
odhalí zvláštní rysy své povahy, které se nakonec ukážou jako zajímavé
pro danou ženu. Postupy, které použije, budou nástroji, s jejichž
pomocí odhalí skupině - a nepřímo oné ženě - svou osobnost. Když komik řekne
vtip, lidé reagují slovy „To
je legrační". Pokud ale řekne několik vtipů najednou, odmění ho slovy „Je
to vtipálek". Už to není vtip, co sklidí pochvalu, ale komik sám. Představte si následující situaci: komik-amatér tráví
čas s přáteli a během konverzace občas řekne vtip, který vyvolá spontánní
reakci. Muž si pomyslí: Bylo
to legrační. Mel bych to zařadit do svého komického výstupu. O několik dní později to učiní, ale komický výstup
vyzní naprázdno. Pomyslí si: Když jsem
to říkal přátelům, mohli se vážně potrhat smíchy. Musí to být obecenstvem. Příští týden zařadí vtip do svého výstupu znovu, ale
ani tentokrát diváky nerozesměje.
Pomyslí si: Jak je to vlastně? Kdo za to může - vtip nebo obecenstvo? Rozhodne se použít vtip i následující týden, ale
obecenstvo se ani do třetice nesměje. Má toho dost a od vtipu upustí. Podívejme se, jak by si počínal profesionál.
Profesionál ví, že říci vtip před obecenstvem třikrát rozhodně nestačí. Ví, že ho
musí opakovat znovu a znovu, aby systematicky změnil načasování, které
měl, když ho poprvé říkal svým přátelům. Špatnou zprávou je, že nový postup, který jste se
právě naučil, musí projít „naturalizační
fází". Může to stát bezpočet pokusů, než se pro vás stane něčím zcela přirozeným.
Dobrou zprávou pak je, že pokud za noc učiníte několik
pokusů navázat kontakt se ženou, budete mít už za dvě noci v záloze
naprosto přirozený postup, jak toho dosáhnout. A pokud ke své hře přidáte
každý týden jeden nový postup, budete mít brzy v zásobě řadu
variant, které můžete použít podle momentální potřeby. V dohledné budoucnosti tak budete mít šanci stát se
atraktivním pro různé ženy. Jste na takovou výzvu připraven? Máte v
rezervě dost zautomatizovaných, okamžitě použitelných a po stránce obsahu a formy
sladěných postupů pro to, abyste upoutal jejich pozornost
S P O L E Č
E N S K Ý O H L A S
Některé hráče lze vidět, jak obcházejí podnik,
obhlížejí všechny ženy a hledají tu, s níž by navázali kontakt. Podobné
chování působí bezohledně a pro ostatní ve společnosti je zcela průhledné. Pokud
se budete podnikem dlouho potloukat sám, ženy nabudou dojmu, že
nedokážete nikoho zaujmout. Potrvá jen pár minut, než vaše společenská
cena poklesne. Jiné muže uvidíte stát ve skupině lidí a rozhlížet se kolem.
Pokud nevzbudí dojem, že k ní patří, nebudou obklopeni ženami nebo se
skupinou nenaváží kontakt, dají tím najevo, že mají nižší
společenskou cenu než ti, kterým se to podaří.
Tomu, kdo nakonec kontakt naváže,
musí být jasné, že zahájení hry je obtížnější v prostředích, kde je
možné vyvolal negativní společenský ohlas. Mistr umění milovat přijde se svým spoluhráčem a
nebude se rozhlížet po všech přítomných. Raději se bude věnovat hovoru s
přítelem, což vzbudí dojem, že jde o dva jedince vysoké společenské
ceny, kterým je spolu dobře. Pokud se po podniku rozhlédne a nasadí vážný výraz, dá
tím ostatním na vědomí, že hledá prostředí vyšší společenské
hodnoty, než jakou má to, ve kterém se momentálně nachází. Mistr umění
navazovat náhodné známosti věří, že nejzábavnějším a společensky nejvýše
ceněným místem je to, kde se pohybuje právě on.
Ženy hledají muže, který je zábavnější než ony a budí
dojem, že ve srovnání s nimi má vyšší společenskou cenu.
Společenská cena, kterou nabízíte, by se měla odrazit ve vašem chování.
Ostatním v místnosti musl být patrná z různých způsobů, jak ji dáváte najevo.
Držte se pravidla tři sekund, které vám mnohem častěji otevře cestu do
skupiny a zajistí větší společenský ohlas. Pokud dosáhnete většího společenského ohlasu, dostanete
se mnohem častěji do blízkosti žen, které vás vybídnou k navázání kontaktu -
například vizuálnímu. Čekat na takovou pobídku ale není vždy tím
nejlepším řešením. Praxe ukazuje, že je to spíš mistr umění
milovat, kdo navazuje kontakt.